Algemene voorwaarden HostingPark
Eerste publicatie op 11 september 2018
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding of
offerte van
HostingPark, gevestigd te Velp en ingeschreven bij de Kamer van
Koophandel onder
nummer 63546922 (hierna: “HostingPark”) ter zake van Diensten en maken -
evenals de
verwerkersovereenkomst - integraal onderdeel uit van iedere Overeenkomst
tussen
HostingPark en haar wederpartij (hierna: “Klant”).
Bepalingen of voorwaarden gesteld door Klant die afwijken van, of niet
voorkomen in,
deze Algemene Voorwaarden zijn voor HostingPark alleen bindend indien en
voor zover
deze door HostingPark uitdrukkelijk Schriftelijk zijn aanvaard.
Artikel 1. Contractsluiting
1.1 Klant kan vanaf de HostingPark Website en andere daartoe opengestelde
kanalen een
selectie aan Diensten (zoals webhosting, domeinnamen, online software)
aanvragen. De
Overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van de (al dan niet
automatisch
gegenereerde) e-mail van HostingPark met daarin de bevestiging en
acceptatie van de
aanvraag.
1.2 Indien Klant een consument is, heeft Klant gedurende een termijn van
veertien
dagen, gerekend vanaf het moment van ontstaan van de Overeenkomst, om de
Overeenkomst schriftelijk en kosteloos te ontbinden.
1.3 De Overeenkomst omvat de geselecteerde Diensten alsook de later door
Klant
daaraan toegevoegde Diensten. Op bepaalde Diensten kunnen aanvullende
voorwaarden van toepassing zijn. Deze worden bij het aanvraagproces apart
gemeld.
Aanvullende voorwaarden prevaleren boven deze algemene voorwaarden.
1.4 Bepaalde Diensten worden door derden geleverd aan Klant. Dit zal apart
worden
aangegeven in het aanvraagproces. HostingPark treedt daarbij op als
bemiddelaar en is
niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze Diensten, ook niet indien zij
vergoedingen
voor deze Diensten incasseert. Klant dient akkoord te gaan met de
voorwaarden van de
derde in kwestie om deze Diensten af te nemen.
Artikel 2. Uitvoering van de overeenkomst
2.1 Na de totstandkoming van de Overeenkomst en indien van toepassing
ontvangst van
de verschuldigde betaling zal HostingPark deze naar beste kunnen en onder
toepassing
van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap nakomen. Klant is gehouden al
datgene
te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en
juiste
uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken, zoals het verschaffen en
up-to-date
houden van gegevens.
2.2 HostingPark zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken
beschikbaarheid van Diensten en daarbij behorende systemen en netwerken te
realiseren, en om toegang tot door Klant hiermee opgeslagen gegevens te
realiseren.
HostingPark biedt echter geen garanties over kwaliteit of beschikbaarheid.
2.3 HostingPark maakt periodiek back-ups van servers en hostingpakketten en
bewaart
deze in ieder geval gedurende vijf dagen. Hiervan uitgezonderd zijn emaildiensten en
Unmanaged VPS-pakketten. Daarvan maakt HostingPark geen back-ups, zelf
verantwoordelijk voor het maken van reservekopieën van deze data.
Klant is zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen van haar data
HostingPark kan nooit aansprakelijk gesteld worden op verlies van enige
data.
2.4 Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst vereist,
heeft
HostingPark het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door
derden.
2.5 HostingPark zal Klant toegang tot een account verschaffen waarmee Klant
de
Diensten kan beheren naar eigen inzicht. Iedere actie die middels het
account van Klant
plaatsvindt, wordt geacht onder verantwoordelijkheid en risico van Klant te
zijn geschied.
Indien Klant vermoedt of redelijkerwijs behoort te vermoeden of te weten
dat misbruik
van een Account plaatsvindt, is Klant verplicht dit zo spoedig mogelijk aan
HostingPark te
melden zodat deze maatregelen kan nemen.
2.6 HostingPark zal zich beschikbaar houden voor een redelijk niveau van
klantenondersteuning op afstand per telefoon en e-mail, tijdens reguliere
kantooruren.
Artikel 3. Gedragsregels en notice/takedown
3.1 Het is Klant verboden om met gebruikmaking van de Diensten de
Nederlandse of
andere op Klant of HostingPark van toepassing zijnde wet- of regelgeving te
schenden of
om inbreuk te maken op de rechten van anderen.
3.2 Het is door HostingPark verboden om met gebruikmaking van de Diensten
informatie
aan te bieden of te verspreiden die:
• onmiskenbaar primair bedoeld zijn om anderen behulpzaam te zijn bij
criminele
activiteiten;
• onmiskenbaar smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch,
discriminerend of haatzaaiend
zijn;
• een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden opleveren; •
hyperlinks, torrents of verwijzingen bevatten met (vindplaatsen van)
materiaal dat
onmiskenbaar inbreuk maakt op auteursrechten, naburige rechten of
portretrechten;
• ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat;
dit
• kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.
3.3 Klant onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers te
hinderen of schade
toe te brengen aan systemen of netwerken van HostingPark of overige
klanten. Het is
Klant verboden processen of programma's, al dan niet via de systemen van
HostingPark,
op te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks
HostingPark,
haar klanten of internetgebruikers hindert of schade toebrengt.
3.4 Het gebruik van de Diensten door Klant dient niet structureel overmatig
te zijn ten
opzichte van het gemiddeld gebruik door andere klanten van HostingPark.
Indien dit wel
het geval blijkt, zal HostingPark met Klant in overleg treden voor een
passende oplossing,
zoals een vergoeding voor het overmatige of een limiet op de betreffende
Dienst(en).
3.5 Indien naar het oordeel van HostingPark hinder, schade of een ander
gevaar ontstaat
voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van
HostingPark of derden
en/of van de dienstverlening via internet, in het bijzonder door overmatig
verzenden van
e-mail of andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde
systemen of
activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare software, is
HostingPark gerechtigd alle
maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te
wenden dan
wel te voorkomen. HostingPark mag de kosten die redelijkerwijs noodzakelijk
gepaard
gaan met deze maatregelen verhalen
verwijt kan
worden gemaakt omtrent de oorzaak.
3.6 Wanneer HostingPark een klacht
artikel door Klant,
of zelf constateert dat hiervan sprake lijkt te zijn, zal HostingPark Klant
zo snel mogelijk op
de hoogte stellen van de klacht of overtreding. Klant zal zo spoedig
mogelijk een reactie
geven, waarna HostingPark zal besluiten hoe te handelen. In uitzonderlijke
gevallen
waarbij de klager naar de mening van HostingPark heeft verzocht de klacht
niet door te
sturen, of HostingPark meent dat de overtreding onmiskenbaar is, hoeft
HostingPark de
klacht niet door te sturen.
3.7 Indien HostingPark van oordeel is dat sprake is van een overtreding,
zal zij de toegang
tot het betreffende materiaal blokkeren en/of de betreffende Dienst geheel
of gedeeltelijk
op te schorten, echter zonder dit definitief te verwijderen (tenzij dit
technisch onmogelijk
blijkt, in welk geval HostingPark een backup zal maken). HostingPark zal
Klant zo spoedig
op Klant, indien Opdrachtgever een
ontvangt over overtreding van dit
mogelijk op de hoogte stellen van genomen maatregelen.
3.8 HostingPark is te allen tijde gerechtigd om aangifte te doen van
geconstateerde
strafbare feiten. Voorts is HostingPark gerechtigd om naam, adres en andere
identificerende gegevens van Klant af te geven aan een derde die klaagt dat
Klant
inbreuk maakt op diens rechten, doch alleen indien de wet of een daartoe
bevoegde
instantie haar daartoe verplicht.
3.9 Hoewel HostingPark ernaar streeft om zo redelijk, zorgvuldig en
adequaat mogelijk op
te treden na klachten over Klant, is HostingPark nimmer gehouden tot
vergoeding van
schade als gevolg van maatregelen als bedoeld in dit artikel. Artikel 4.
Aanvraag van domeinnamen, SSL-certificaten of IP-adressen
4.1 De verlening van Diensten ten aanzien van aanvraag, toekenning,
verhuizing en
eventueel gebruik van een domeinnaam, SSL-certificaat of IP-adres zijn
afhankelijk van
en zijn onderworpen aan de geldende regels en procedures van de
desbetreffende
registrerende instanties, zoals de Stichting Internet Domeinregistratie
Nederland bij .nldomeinnamen.
4.2 Klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren of de aanvraag of
verhuizing
geslaagd en correct uitgevoerd is. HostingPark is niet verantwoordelijk
voor gemaakte
spelfouten in domeinnamen, noch is HostingPark gehouden te verifiëren of
Klant
gerechtigd is de aanvraag of verhuizing uit te voeren.
4.3 HostingPark vervult bij de aanvraag slechts een bemiddelende rol en
geeft geen
garantie dat een aanvraag ook wordt gehonoreerd. Klant kan uitsluitend uit
een daartoe
strekkende bevestiging het feit van registratie vernemen. Een factuur voor
registratiekosten is geen bevestiging van registratie.
4.4 Klant gaat bij aanvraag van (een verhuizing van) een domeinnaam, SSLcertificaat of
IP-adres akkoord met de door de registrerende instanties gestelde
voorwaarden
daaromtrent. HostingPark mag deze voorwaarden jegens Klant uitoefenen in de
plaats van
deze instanties. Instanties kunnen deze voorwaarden wijzigen. Het is de
verantwoordelijkheid van Klant zich hierover te informeren.
4.5 HostingPark heeft het recht een domeinnaam van Klant ontoegankelijk of
onbruikbaar
te maken, dan wel op haar eigen naam te (doen) plaatsen wanneer Klant
aantoonbaar in
gebreke blijft bij de nakoming van de Overeenkomst, zulks echter
uitsluitend voor de
duur dat Klant in gebreke is en uitsluitend na verloop van een redelijke
termijn tot
nakoming gesteld in een schriftelijke ingebrekestelling.
4.6 Zolang Klant geen redirect instelt voor zijn domeinnaam heeft
HostingPark het recht
een eigen redirect in te stellen of commerciële advertenties te plaatsen op
de
webpagina. Klant heeft de gelegenheid deze redirect of advertenties uit te
schakelen.
Artikel 5. E-mail diensten
5.1 Indien als Dienst afgenomen zal HostingPark het verzenden, opslaan en
ontvangen
van e-mail voor Klant faciliteren.
5.2 HostingPark is gerechtigd spamfilters te voeren en naar eigen inzicht
te configureren.
Geen aansprakelijkheid wordt aanvaard voor niet ontvangen of niet
verstuurde berichten.
5.3 Indien Klant commerciële, charitatieve of ideële berichten verstuurt,
dient hij er voor
te zorgen dat de inhoud en opmaak van de berichten voldoet aan alle
wettelijke eisen
rondom elektronische communicatie, waaronder mede begrepen vermelding van
zijn
identiteit, contactgegevens en afmeldmogelijkheden en een expliciete,
prominente
vermelding van de Opdrachtgever als afzender van de mail. Artikel 6.
Rechten van intellectueel eigendom
6.1 Alle rechten van intellectueel eigendom op alle in het kader van de
Overeenkomst
door HostingPark ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken, zoals
websites en
(web)applicaties, software, huisstijlen, logo’s, folders, brochures,
leaflets, belettering,
advertenties, marketing- en/of communicatieplannen, concepten,
afbeeldingen, teksten,
schetsen, documentatie, adviezen, rapporten en andere voortbrengselen van
de geest,
alsmede voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij
HostingPark of diens
licentiegevers.
6.2 Klant verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die in
deze
Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst of anderszins Schriftelijk expliciet
worden
toegekend en voor het overige zal Klant deze Materialen niet
verveelvoudigen of
openbaar maken. Voornoemde lijdt uitzondering indien onmiskenbaar per abuis
is
nagelaten aan Klant zo'n recht op uitdrukkelijke wijze te verstrekken.
Afgifte van
broncode van Materialen is echter te allen tijde alleen verplicht indien
expliciet
overeengekomen.
6.3 Tenzij indien en voor zover Schriftelijk anders is overeengekomen, is
het Klant niet
toegestaan enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken, handelsnamen of
andere
rechten van intellectueel eigendom uit deze Materialen te verwijderen of te
wijzigen,
daaronder begrepen aanduidingen omtrent het vertrouwelijk karakter en
geheimhouding
van de Materialen.
Artikel 7. Betalingsvoorwaarden
7.1 HostingPark zal de door Klant verschuldigde bedragen aan Klant
factureren.
HostingPark mag daarbij elektronische facturen uitreiken. HostingPark heeft
het recht om
periodiek verschuldigde bedragen voorafgaand aan de levering van de
Diensten in
rekening te brengen.
7.2 De betalingstermijn van een factuur is 14 dagen na factuurdatum, tenzij
expliciet
anders is overeengekomen.
7.3 Indien Klant na 14 dagen na de betalingstermijn nog niet volledig heeft
betaald, is hij
automatisch in verzuim zonder dat hiervoor een ingebrekestelling is
vereist. HostingPark is
alsdan gerechtigd zonder nadere mededeling levering van Diensten op te
schorten.
7.4 Indien Klant in verzuim is, heeft dat de volgende consequenties:
• Over het openstaande bedrag is de wettelijke rente verschuldigd, of 2%
per maand als
dat hoger is;
• Klant is binnen de wettelijke grenzen administratiekosten verschuldigd
voor de
vervolgstappen;
• Klant is, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente,
gehouden tot
een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke
incassokosten,
daaronder begrepen de kosten voor advocaten, juristen, deurwaarders en
incassobureaus;
• de voor Klant gehoste websites en andere Materialen mogen zonder nadere
waarschuwing ontoegankelijk worden gemaakt totdat de openstaande bedragen,
rente
en dergelijke zijn voldaan.
• HostingPark heeft het recht om een contract te ontbinden en hier voor 75%
van het loopduur direct op te kunnen eisen.
Artikel 8. Aansprakelijkheid
8.1 HostingPark is in het kader van de totstandkoming of uitvoering van de
Overeenkomst
niet aansprakelijk behoudens in de gevallen hieronder genoemd, en ten
hoogste tot de
daarbij vermelde limieten.
8.2 De totale aansprakelijkheid van HostingPark voor schade geleden door
Klant als
gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door HostingPark
van zijn
verplichtingen onder de Overeenkomst, is per gebeurtenis dan wel een reeks
van
samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan de
vergoedingen die
Klant voor de Diensten geleverd in de laatste drie (3) maanden heeft
betaald.
8.3 De aansprakelijkheid van HostingPark wegens toerekenbare tekortkoming
in de
nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant HostingPark
onverwijld en
deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt en HostingPark ook na die termijn
toerekenbaar in de
nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten.
8.4 HostingPark is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor:
a) enige schade geleden door maatregelen die HostingPark in goed vertrouwen
heeft
genomen, maar waarvan desalniettemin is gebleken dat deze ten onrechte zijn
opgelegd;
b) schade uit onbeschikbaarheid van de Diensten, verloren gegevens en
doorbreking
van technische of organisatorische beveiligingsmaatregelen, en
c) indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en
schade door
bedrijfsstagnatie.
8.5 De in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te
vervallen indien en
voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van
de
bedrijfsleiding van HostingPark, zulks te bewijzen door Klant.
8.6 Klant is jegens HostingPark aansprakelijk voor schade die door een aan
hem
toerekenbare fout of tekortkoming is ontstaan. Klant vrijwaart HostingPark
tegen
aanspraken betreffende het bij de gebruikmaking van de Diensten door of met
toestemming van Klant niet naleven van de gedragsregels in artikel 3. Deze
vrijwaring
geldt ook ten aanzien van personen die weliswaar geen werknemers van Klant
zijn, maar
de Diensten desalniettemin onder de verantwoordelijkheid of met toestemming
van Klant
hebben gebruikt.
Artikel 9. Overmacht
9.1 Geen van de partijen kan tot nakoming van enige verplichting worden
gehouden
indien een omstandigheid die buiten de macht van partijen ligt en die bij
het sluiten van
de Overeenkomst niet reeds kon of had
redelijke
mogelijkheid tot nakoming tenietdoet.
9.2 Onder overmacht worden mede (maar
van
publieke infrastructuur die normaliter voor HostingPark beschikbaar is, en
waar de levering
van de Diensten van afhankelijk is, maar waarover HostingPark geen
feitelijke macht of
moeten worden voorzien, iedere
niet uitsluitend) verstaan: storingen
contractuele nakomingsverbintenis kan uitoefenen, zoals de werking van de
registers
van IANA, RIPE of SIDN, en alle netwerken in het internet waar HostingPark
geen contract
mee heeft gesloten; storingen in infrastructuur en/of Diensten van
HostingPark die zijn
veroorzaakt door computercriminaliteit, bijvoorbeeld (D)DOS-aanvallen of al
dan niet
succesvolle pogingen om de netwerkbeveiliging of systeembeveiliging te
omzeilen;
tekortkomingen van leveranciers van HostingPark, die HostingPark niet kon
voorzien en
waar HostingPark diens leverancier niet voor aansprakelijk kan stellen,
bijvoorbeeld
doordat bij de betreffende leverancier (eveneens) sprake was van overmacht;
Gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of ander bronmateriaal
waarvan
Klant het gebruik heeft voorgeschreven; overheidsmaatregelen; stakingen;
oorlogen;
terroristische aanslagen en binnenlandse onlusten.
9.3 Indien een overmachtsituatie langer dan drie maanden duurt, heeft elk
der partijen
het recht om de overeenkomst Schriftelijk te ontbinden. Hetgeen reeds op
grond van de
overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend,
zonder dat
partijen elkaar overigens iets verschuldigd zullen zijn.
Artikel 10. Geheimhouding
10.1 Partijen zullen informatie die zij voor, tijdens of na de uitvoering
van de
Overeenkomst aan elkaar verstrekken, vertrouwelijk behandelen wanneer deze
informatie is gemarkeerd als vertrouwelijk of wanneer de ontvangende partij
weet of
redelijkerwijs moet vermoeden dat de informatie als vertrouwelijk bedoeld
was. Partijen
leggen deze verplichting tevens op aan hun werknemers alsmede aan door hen
ingeschakelde derden ter uitvoering van de Overeenkomst.
10.2 HostingPark zal geen kennis nemen van gegevens die Klant opslaat en/of
verspreidt
via de systemen van HostingPark, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede
uitvoering van
de Overeenkomst of HostingPark daartoe verplicht is krachtens een
wettelijke bepaling of
gerechtelijk bevel. In dat geval zal HostingPark zich inspannen de
kennisname van de
gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen zijn macht
ligt.
10.3 De verplichting tot geheimhouding blijft ook bestaan na beëindiging
van de
Overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zolang als de
verstrekkende partij
redelijkerwijs aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de
informatie.
Artikel 11. Duur en opzegging
11.1 De duur van de Overeenkomst is een jaar, tenzij een Dienst voor een
andere vaste
periode is aangegaan.
11.2 Voor het beëindigen van de Overeenkomst geldt een opzegtermijn van één
maand.
Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst stilzwijgend
verlengd met een
termijn gelijk aan de eerste termijn. Indien Klant een consument is, wordt
actief verlengd
met de door Klant uitdrukkelijk gekozen termijn.
11.3 HostingPark mag de Overeenkomst per direct schriftelijk opschorten of
opzeggen
indien ten minste één van de volgende bijzondere gronden van toepassing is:
a) Klant is in verzuim met betrekking tot een wezenlijke verplichting;
b) Het faillissement van Klant is aangevraagd;
c) Klant heeft surseance van betaling aangevraagd;
d) De activiteiten van Klant worden beëindigd of geliquideerd; e) Klant
verliest de vrije beschikkingsmacht over haar vermogen; f) Klant wordt
onder curatele/bewindvoering.
11.4 Indien HostingPark de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt
zij haar
aanspraken uit de wet en de Overeenkomst, met inbegrip van de aanspraak op
betaling
voor de Diensten die zijn opgeschort.
11.5 Indien de Overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de
vorderingen van
HostingPark op Klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding van de
Overeenkomst blijven reeds gefactureerde bedragen voor verrichte prestaties
verschuldigd, zonder enige verplichting tot ongedaanmaking.
11.6 Bij tussentijdse opzegging wordt restitutie van vooruit betaalde
bedragen verricht
conform het gepubliceerde restitutiebeleid ten tijde van opzegging.
Volledige restitutie
wordt verleend in het geval bedoeld in artikel 1.2.
11.7 In geval van wanprestatie geeft HostingPark klant een redelijke
termijn (zulks ter
bepaling aan HostingPark) om alsnog aan de Overeenkomst te voldoen. Geeft
klant
binnen genoemde termijn nog geen uitvoering aan de Overeenkomst, dan heeft
HostingPark het recht de Overeenkomst per direct te ontbinden.
11.8 Na beëindiging van de Overeenkomst, als gevolg van opzegging dan wel
ontbinding, mag HostingPark het Account van Klant onmiddellijk opheffen en
zal
HostingPark de voor Klant opgeslagen gegevens zo snel mogelijk wissen.
HostingPark is
niet verplicht in dat geval Opdrachtgever een kopie van deze gegevens te
verschaffen.
Artikel 12. Wijziging voorwaarden en prijzen
12.1 HostingPark behoudt zich het recht voor Diensten en
deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan ook ten
op ieder moment de prijzen, de
te vullen. Wijzigingen gelden
aanzien van reeds gesloten overeenkomsten.
12.2 Indien Klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen
twee weken na
bekend daarmee te zijn geworden schriftelijk gemotiveerd mede te delen aan
HostingPark.
HostingPark kan daarop de wijziging heroverwegen. Indien HostingPark daarop
de wijziging
niet intrekt, kan Klant binnen zeven dagen nadien de Overeenkomst
beëindigen tegen
deze datum.
Artikel 13. Klachtenprocedure
13.1 Eventuele klachten over de dienstverlening van HostingPark kan Klant
kenbaar
maken bij HostingPark via de reguliere kanalen voor klantenondersteuning.
13.2 Indien de klacht naar mening van Klant niet afdoende wordt opgelost,
heeft Klant
mogelijkheid een e-mail te sturen naar klacht@HostingPark.nl onder
vermelding van
klantnummer en uitgebreide beschrijving van de klacht.
13.3 Mocht Klant niet tevreden zijn met de uitkomst van de afhandeling van
de e-mail
zoals bedoeld in 13.2 dan kan Klant de klacht escaleren naar de
eindverantwoordelijke
voor klantenondersteuning.
13.4 Indien HostingPark de klacht van Klant binnen onderhavige
klachtenprocedure van
HostingPark naar mening van Klant onvoldoende hebben opgelost, dan kan
Klant zich
wenden tot het Europees ODR platform.
Artikel 14. Overige bepalingen
14.1 Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
14.2 Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt
voorgeschreven,
zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de
Overeenkomst
worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het
arrondissement
waarin HostingPark gevestigd is.
14.3 Indien enige bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast
dit niet de
geldigheid van de gehele overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter
vervanging
(een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk
is aan de
bedoeling van de oorspronkelijke Overeenkomst en Algemene Voorwaarden
gestalte
wordt gegeven.
14.4 Informatie en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, op de
HostingPark Website
zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van enige
inconsistentie tussen de Website en de Overeenkomst prevaleert de
Overeenkomst.